Ajuntament de
Sant Jaume dels Domenys

23-06-2011

Ple extraordinari del 23 de juny de 2011

Potser t'agradaria compartir...

 
Extracte de l'acta de la sessió extraordinària del 23 de juny de 2011.



- S’aprova per unanimitat l’Acta de la sessió constitutiva de la corporació, celebrada el dia 11 de juny de 2011, tanmateix, s’aproven les correccions següents:

  1. Acta anterior de 11 de juny de 2011, al punt 3r sobre promesa o jurament dels regidors i regidores i declaració de constitució de la corporació, cal incloure al 4t paràgraf el següent: “la Sra. Núria Lahoz Angusto, respon: prometo per imperatiu legal”.

  2. Al dictamen núm. 7, sobre constitució de grups polítics, al penúltim paràgraf en lloc de dir: “Com portaveu del grup ERC actuarà com regidor el Sr. Joan Basseda i Domènech”, ha de dir: “Com portaveu del grup ERC actuarà el regidor Sr. Martí Ventura Calaf”

  3. Al dictamen núm. 10, sobre règim de dedicació de càrrecs electes i contraprestacions econòmiques al 1r punt de la part resolutiva el lloc on diu: “1r Establir que, des del dia següent en data del Ple d’organització municipal, el senyor Magí Pallarès Morgades, alcalde d’aquesta corporació, exercirà el seu càrrec amb dedicació exclusiva i percebent l’import de 35.972,16 € bruts anuals”, ha de dir: “1r Establir que, des del dia següent en data del Ple d’organització municipal, el senyor Magí Pallarès Morgades, alcalde d’aquesta corporació, exercirà el seu càrrec amb dedicació exclusiva i percebent l’import de 34.173,55 € bruts anuals



- S'aprova, per unanimitat, que la periodicitat per a la realització de les sessions ordinàries del Ple seran el 3r dijous a mes vençut de cada trimestre.



- S'aprova l'acord, per unanimitat, de la composició i ponderació de vot ponderat de la Comissió Especial de Comptes, que serà:

Alcalde:

Sr. Magí Pallarès Morgades

Grup polític CIU vots que representa 54,54 %

Vocals:

Sr. Xavier Vona Casanella

Grup polític CIU vots que representa 54,54 %



Sr. Joan Basseda Domenech

Grup polític ERC vots que representa 27,27 %



Sr. Miquel Martil Darder

Grup polític PSC vots que representa 18,18 %



- S'aprova, per unanimitat, el nomenament dels representants de la corporació, en els organismes i entitats que s’indiquen, a favor de les persones següents:

  • Consell escolar del col·legi públic “els Quatre Vents”: el regidor JOAN VIÑAS PROS, i com a suplent la regidora NÚRIA LAHOZ ANGUSTO

  • Consell de participació de la Llar d’Infants els Petits Arcs: el regidor JOAN VIÑAS PROS, i com a suplent la regidora NÚRIA LAHOZ ANGUSTO

  • Consorci Universitari del Baix Penedès: el regidor JOAN VIÑAS PROS, i com a suplent la regidora NÚRIA LAHOZ ANGUSTO

  • Juntes de compensació urbanístiques: el regidor XAVIER VONA CASANELLA, i com a suplent el regidor GERARD GONZALEZ MARTÍN

  • Consorci d’aigües de Tarragona: el regidor GERARD GONZALEZ MARTÍN, i com a suplent XAVIER VONA CASANELLA

  • Govern territorial de Salut: el regidor ALBERT CARRERAS CARALT, i com a suplent la regidora NÚRIA LAHOZ ANGUSTO

  • Junta pericial Municipal de Cadastre: el regidor XAVIER VONA CASANELLA, i com a suplent el regidor GERARD GONZALEZ MARTÍN



- S'aprova per unanimitat, constituir la Junta de Govern Local, la qual quedarà integrada pels membres que nomeni per l’Alcaldia. La periodicitat de la sessions serà cada 15 dies, i les sessions tindran lloc els dilluns no festius, a les 19 hores, a la sala de secretaria de l’Ajuntament, prèviament convocades a l’efecte. La periodicitat assenyalada podrà modificar-se a criteri de l’Alcaldia, a la qual es faculta perquè, quan la convocatòria coincideixi amb períodes de vacances, avanci o endarrereixi la convocatòria per obtenir una millor gestió en els assumptes municipals. Les competències de la Junta de Govern Local seran les que se li atribueixin per delegació de l’Alcaldia i del Ple de la corporació. En tot cas, li correspon l’assistència a l’Alcaldia en l’exercici de les seves atribucions.



- Es ratifica, per unanimitat, el nomenament dels membres de la Junta de Govern Local d’aquest ajuntament els regidors i les regidores següents:

Sr. XAVIER VONA CASANELLA

Sr. JOAN VIÑAS PROS

Sr. ALBERT CARRERAS CARALT

L’alcalde Sr. MAGÍ PALLARÈS MORGADES



- Es ratifica, per unanimitat, el nomenament dels tinents d’alcalde d’aquest Ajuntament els regidors i les regidores que tot seguit es relacionen, d’entre els membres de la Junta de Govern Local:

Sr. XAVIER VONA CASANELLA, primer tinent d’alcalde

Sr. JOAN VIÑAS PROS, segon tinent d’alcalde

Sr. ALBERT CARRERAS CARALT, tercer tinent d’alcalde



- S'aprova, per unanimitat, constituir dins de l’Ajuntament de Sant Jaume dels Domenys els següents Grups Polítics i les persones que els integraran:

Grup polític: CIU, persones que l’integren:

  • MAGÍ PALLARÈS MORGADES

  • JOAN VIÑAS PROS

  • XAVIER VONA CASANELLA

  • NÚRIA LAHOZ ANGUSTO

  • GERARD GONZALEZ MARTÍN

  • ALBERT CARRERAS CARALT

Com a portaveu del Grup Polític CIU actuarà el regidor el Sr. Xavier Vona Casanella i com a suplent el regidor Joan Viñas Pros.



Grup polític: ERC, persones que l’integren:

  • MARTÍ VENTURA CALAF

  • JOAN BASSEDA DOMÈNECH

  • JOAN IGNASI LÓPEZ VILA

Com a portaveu del Grup Polític ERC actuarà el regidor Sr. Martí Ventura Calaf i com a suplent el regidor Sr. Joan Ignasi López Vila.



Grup polític: PSC, persones que l’integren:

  • MIQUEL MARTIL DARDER

  • MONTSERRAT LOPE COLLDEFORNS

Com a portaveu del Grup Polític PSC actuarà el regidor Sr. Miquel Martil Darder i com a suplent la regidora la Sra. Montserrat Lope Colldeforns.



- Es dóna compte de Decret d’Alcaldia núm. 121/2011, de data 16 de juny de 2011, de delegació de competències, de conformitat amb l’article 21.3 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i es ratifica amb 6 vots a favor (CiU) i 5 abstencions (ERC i PSC).

Les competències que es deleguen són les següents:

1r. Efectuar, a favor de la Junta de Govern Local, una delegació genèrica d’atribucions en les matèries següents:

TITULAR DE LA COMPETÈNCIA

ÒRGAN EN QUI ES DELEGA

ATRIBUCIÓ DELEGADA

ARTICLE

Alcaldia



Junta de Govern Local

Representar l’Ajuntament.

21.1.b)

LRBRL

Alcaldia



Junta de Govern Local

Dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis i les obres municipals.

21.1.d)

LRBRL

Alcaldia







Alcaldia



Junta de Govern Local





Junta de Govern Local

Desenvolupar la gestió econòmica amb el pressupost aprovat i disposar despeses dins del límit de la seva competència.



Operacions de Tresoreria i de crèdit quan l’import acumulat de les operacions vives en cada moment no superin el 15 per 100 dels ingressos liquidat en l’exercici anterior.



Ordenar pagaments i rendir comptes.

21.1.f)

LRBRL





21.1.f)

LRBRL







Alcaldia









Junta de Govern Local

Aprovar l’oferta d’ocupació d’acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple, aprovar les bases de les proves per a la selecció de personal i per als concursos de provisió de llocs de treball i distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes ni periòdiques.

21.1.g)

LRBRL



Alcaldia





Junta de Govern Local

Aprovar els instruments de planejament de desenvolupament del planejament general quan no estigui expressament atribuïda al Ple la competència, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d’urbanització.

21.1.j)

LRBRL



Alcaldia





Junta de Govern Local

Sancionar les faltes de desobediència a la seva autoritat o per infracció de les ordenances municipals, exceptuant els casos en què aquesta facultat estigui atribuïda a altres òrgans (sempre que no comportin separació del servei dels funcionaris i acomiadament del personal laboral).

21.1 n)

LRBRL



Alcaldia



Junta de Govern Local

L’aprovació dels projectes d’obres i de serveis quan sigui competent per a la contractació o concessió i estigui previst en el pressupost.

21.1.o)

LRBRL















Alcaldia

















Junta de Govern Local

Les competències com a òrgan de contractació respecte dels contractes d'obres, de subministrament, de serveis, de gestió de serveis públics, els contractes administratius especials, i els contractes privats quan el seu import no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni , en qualsevol cas, la quantia de sis milions d'euros, inclosos els de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.















DA 2a LCSP









Alcaldia



Junta de Govern Local

L’adquisició de béns i drets quan el seu valor no superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost ni els 6.000.000 €, així com l’alienació del patrimoni que no superi el percentatge ni la quantia indicats en els supòsits següents:



Béns immobles, sempre que estigui previst en el pressupost.



Béns mobles, tret dels declarats de valor històric o artístic, l’alienació dels quals no es trobi prevista en el pressupost.





DA 2a LCSP





Alcaldia





Junta de Govern Local

Atorgar llicències, tret que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o a la Junta de Govern Local.





21.1.q)

LRBRL

Alcaldia



Junta de Govern Local

Ordenar la publicació i l’execució dels acords municipals i fer-los complir.



21.1.r)

LRBRL

2n. Efectuar a favor dels següents regidors les delegacions específiques d’atribucions, d’acord amb allò que estableix l’article 43.4 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre:

TITULAR DE LA COMPETÈNCIA

ÒRGAN EN QUI ES DELEGA

REGIDOR DELEGAT

ARTICLE



Alcaldia



Regidories:

-Hisenda

-Agricultura

-Telecomunicacions (de forma compartida)

-Promoció Econòmica

Conjuntament amb Alcaldia:

-Urbanisme i Medi Ambient



Xavier Vona Casanella



21.1.b)

LRBRL

Alcaldia



Regidories:

-Cultura

-Joventut

-Festes

Núria Lahoz Angusto

21.1.d)

LRBRL











Alcaldia



Regidories:

-Esports

-Sanitat

-Serveis Socials

- Atenció Gent Gran

-Gestió punt TIC

(tecnologia informàtica i de comunicacions)











Albert Carreras Caralt











21.1.f)

LRBRL

Alcaldia



Regidories:

-Serveis Generals:

- Aigua,

- Llum,

- Indústria,

-Turisme,

- Pavimentació,

- Enllumenat,

- Clavegueram.

- Gestió Brigada, Obra i manteniment en la via pública, dependències Municipals

Gerard González Martin

21.1.g)

LRBRL

Alcaldia



Regidoria:

-Ensenyament

Joan Viñas Pros

21.1.j)

LRBRL

Indicar que l’alcaldia retindrà com a titular de les competències les següents funcions i atribucions:

Regidories:

Seguretat ciutadana- Governació

Servei de cementiri

Gestió de personal

I compartida la competència d’Urbanisme i Medi Ambient, i Serveis d’aigües.



Significar que, per coordinació entre regidories es crearan les següents àrees que contemplaran òrgans, departaments i funcions que s’indiquen en l’organigrama que consta a l’expedient.

Les àrees indicades inter-orgàniques són les següents:

  1. Alcaldia

  2. Secretari intervenció

  3. Urbanisme, Medi Ambient, Projecte i Obres Públiques

  4. Hisenda, Personal, Informàtica

  5. Serveis a les persones

  6. Via pública, Serveis Generals

  7. Seguretat Ciutadana

L’abast de les funcions d’aquesta delegació comporta facultats de direcció i gestió. Resten excloses les facultats de resolució.



- S'aprova, per unanimitat, el nomenament com a tresorer de l’Ajuntament el Sr. Xavier Vona Casanella regidor de la corporació. Tanmateix s'acorda eximir de prestar fiança en el ben entès de que la responsabilitat solidaria respecte al cas que ens ocupa correspondrà als restants membres electius, i tenint en compte que l’actual cobertura d’assegurances de la companyia REALE SEGUROS contempla com a garantia contractada la següent actuació: “accions o omissions de culpabilitat o negligències de l’alcalde, regidors, agents, funcionaris, empleats fixes o contractats i, en general, totes les persones per les que pugui respondre legalment, sempre i quan les accions o omissions es produeixin en l’exercici de la funció municipal de les esmentades persones i que aquestes no es trobin sancionades o inhabilitades per a la pràctica de la mateixa.”



- S'estableix, amb 6 vots a favor (CiU) i 5 en contra (ERC i PSC), que, des del dia següent a data del Ple d’organització municipal, el senyor Magí Pallarès Morgades, alcalde d’aquesta corporació, exercirà el seu càrrec amb dedicació exclusiva i percebent l’import de 34.173,55 € bruts anuals. Per altre banda, s’estableix que, des del dia següent a la celebració del ple d’organització la Sra. Núria Lahoz Angusto i el Sr. Gerard González Martín, regidors de la corporació municipal, exerciran el seu càrrec amb dedicació parcial amb una retribució bruta anual de 6.973 € cadascun. De conformitat amb l’art. 75.3, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, significar que, aquesta dedicació parcial serà de 12 hores setmanals mínimes. Aquestes retribucions es percebran en catorze pagues, dotze corresponents a les mensualitats de l’any i les dues restants corresponents a les mensualitats de juny i desembre, i donant-los d’alta al règim general de la Seguretat Social. Tanmateix s'estableix, el règim d’indemnitzacions a favor dels membres de la corporació, per assistència a les sessions dels òrgans col·legiats que es detallen tot seguit:

  1. Ple, 33,25 euros/sessió.

  2. Junta de Govern Local, 285,00 euros/ sessió.

  3. Comissió Especial de Comptes, 33,25 euros/sessió.

  4. Altres: indemnitzacions per km 0,25 euros/Km.



- S'aprova, amb 6 vots a favor (CiU) i 5 en contra (ERC i PSC), efectuar en favor de la Junta de Govern Local, una delegació genèrica d’atribucions en les matèries següents:

Titular de la competència

Òrgan en qui es delega

Atribució delegada

Ple

Junta de Govern Local

L’exercici de les accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària.

Ple

Junta de Govern Local

La declaració de lesivitat dels actes de l'Ajuntament

Ple

Junta de Govern Local

Les operacions de crèdit de quantia acumulada dins de cada exercici econòmic superior al 10 % dels recursos ordinaris del pressupost.

Les operacions de tresoreria, que li correspondran quan l’import acumulat de les operacions vives en aquell moment superin el 15 per 100 dels ingressos corrents liquidats en l’exercici anterior, de conformitat amb el Reial decret legisltaiu 2/2004, de 5 de mar, que aprova el Text refós de la Llei d’Hisendes Locals.













Ple













Junta de Govern Local

Les contractacions i concessions de tot tipus quan el seu import superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost, i en qualsevol cas, els 6.000.000 de euros, així com els contractes i concessions plurianuals quan la seva durada sigui superior a quatre anys i els plurianuals de menor duració quan l’import acumulat de totes les anualitats superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, i, en tot cas, quan sigui superior a la quantia assenyalada en aquesta lletra.

Ple

Junta de Govern Local

L’aprovació dels projectes d’obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos en els pressupostos.

Ple

Junta de Govern Local

L’adquisició de béns i drets quan el seu valor superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost, i en tot cas, quan sigui superior a 3.000.000 de euros, així com les alienacions patrimonials en els següents supòsits:

Quan es tracti de béns immobles o de béns mobles que estiguin declarats de valor històric o artístic, i no estiguin previstos en el pressupost.

Quan estiguin previstos en el pressupost i superin els mateixos percentatges i quanties indicats per l’adquisició de béns.

Si superen el 10 per 100 dels recursos ordinaris la competència ho serà en tot cas del Ple (Majoria absoluta)

Ple

Junta de Govern Local

Expedients d'investigació, recuperació i expropiació de béns que excedeixi del 10% dels recursos ordinaris.

Ple

Junta de Govern Local

Sol·licituds i acceptació de subvencions a administracions i entitats públiques i privades, si no requereix l'acord per majoria qualificada.

Ple

Junta de Govern Local

Bases per a la concessió de subvencions, si no requereixen majoria qualificada.

Ple

Junta de Govern Local

Establiment, modificació o supressió de tarifes no tributàries.

Ple

Junta de Govern Local

Lesalienacionspatrimonialsquan el seu valorsuperiel 10 percentdels recursosordinaris delpressuposti, en tot cas, lespermutesde bénsimmobles.



Potser t'agradaria compartir...